vrijdag 9 oktober 2015

Blije dag 18: Zingen met dementerenden


"Pinda pinda, lekka lekka, als je maar vijf centen biedt," "Op de grote stille heide, dwaalt een herder eenzaam rond," "Er zaten twee motten in mijn ouwe jas", "Ik heb je voor het eerst ontmoet, daar aan de waterkant," "Heel veel jaren geleden op de diligence reed trots en fier een knappe postiljon," "Heerlijk land van mijn dromen," "Klein vogelijn op groene tak wat zingt g'een lustig lied," "In 't stille dal, in 't groene dal," "My Sarie Marais is so ver van my af," "Hier's ek weer met my rooirok voor jou deur," "Af en toe gaan pa en moe met ons naar de speeltuin toe," "Ach Margrietje de rozen zullen bloeien," "Zij dronk ranja met een rietje," "Ik wil klapper, klappermelk met suiker," "Wie is Loesje, wie is toch dat snoesje," "Je bent niet mooi, je bent geen knappe vrouw," "Zij kon het lonken niet laten"...

Vandaag was ik samen met drie ex-klasgenoten van mijn contactclownopleiding te gast in een woonzorgcentrum in Zeist. Ik koos ervoor niet echt clown te spelen, maar de hele middag liedjes te zingen en guitalele te spelen. Ik had flink mijn best gedaan een repertoire aan oude liedjes op te sporen en in te studeren, maar had van tevoren geen idee hoe ze zouden vallen en of de mensen ze zouden kennen.

Man o man, wat genoot ik ervan om te zien hoe ouderen zaten te stralen en uit volle borst meezongen!

-------------------------------------------------------------------------------------------------
"Kan jij blij zijn voor 100 dagen in een rij?" Die uitdaging wilde ik wel aangaan! #100happydays  
-------------------------------------------------------------------------------------------------  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten